سوالات ایمپلنت دندان و افزایش سینوسی استخوان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 103
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 107
:: بازدید ماه : 103
:: بازدید سال : 1012
:: بازدید کلی : 4085

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

سوالات ایمپلنت دندان و افزایش سینوسی استخوان
دو شنبه 14 مرداد 1398 ساعت 13:24 | بازدید : 67 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

کلینیکدندانپزشکیآدرینا

کلینیک دندانپزشکی ما، در تمام جنبه های دندانپزشکی کاشت باتجربه است و راه حل های کاشت ایمپلنت دندان را برای موارد پیچیده و کامل فک ارائه می دهد. با ارائه طیف گسترده ای از روشهای پشتیبانی، مانند پیوند استخوان، پیوند بافت نرم و بالابر سینوس، تجربه دارند. بسیاری از کارهای دندانپزشکان ما،  با قرار دادن و ترمیم فوری ایمپلنت ها، تکنیک کاشت جراحی هدایت شده به وسیله رایانه همراه با بازسازی کامل فک صورت می گیرد.

کاشت ایمپلنت دندان فوری

 به عنوان  ALL ON FOUR شناخته می شود، روشی است بسیار ماهرانه به طور مرتب از آن برای درمان شدیدترین موارد تحلیل استخوان در فک استفاده می شود. این روش به بیماران این امکان را می دهد که آرواره های کامل و فوقانی یا تحتانی را با ایمپلنت درمان کنند، دندان های باقی مانده خود را برداشته، ایمپلنت ها قرار داده شوند و یک پل اکریلیک فوری نصب شده در همان روز اول جایگذاری می شود.

سؤالات متداول ایمپلنت دندان

  1. کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان از سه مؤلفه اصلی تشکیل شده است:

یک "پیچ تیتانیومی" کوچک که با استخوان فک وارد می شود و به آن متصل می شود. "اباتمنت" یا پستی که به کاشت وصل می شود، و یک "روکش" (در بر روی کاشت ایمپلنت) گذاشته می شود. اباتمنت برای ارائه دندان طبیعی که عملکرد خوبی دارد. از کاشت دندان ممکن است برای جایگزینی تک دندان، چند دندان یا تمام دندانهای شما در یک یا هر دو قوس فک استفاده شود.

عملکرد کاشت ایمپلنت قوس کامل دهان، 14 دندان توسط چهار کاشت ایمپلنت دندان پشتیبانی می شوند.

  • روکش کاشت تک دندان
  • ایمپلنت پروتز را حفظ می کند
  • ایمپلنت پل را حفظ کرد
  1. مزیت های کاشت دندان چیست؟
  2. کاشت دندان چقدر موفق است؟
  3. کاشت دندان برای چه افرادی مناسب است؟
  4. چه مشکلاتی بعد از کاشت دندان به وجود می آید؟
  5. کاشت ایمپلنت دندان چه میزان دردناک است؟
  6. چه کسی کاشت دندان را انجام می دهد؟ برای معالجه خود به کجا مراجعه کنم؟
  7. چگونه می توانم از کاشت ایمپلنت دندان و دندانهای جدید مراقبت کنم؟
  8.  آیا برای کاشت ایمپلنت دندان من خیلی پیر هستم؟
  9. بعضی از دندان های طبیعی من سالم هستند. آیا هنوز می توانم کاشت انجام دهم؟
  10. آیا همیشه می توان از کاشت ایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کرد؟
  11. آیا ایمپلنت ها ایمن هستند و چه مدت دوام خواهند داشت؟

دستورالعمل های مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت دندان

به طور معمول، متوجه می شویم که بیماران پس از کاشت ایمپلنت دندان، فقط ناراحتی جزئی را تجربه می کنند. هرگونه ناراحتی را می توان با رعایت دستورالعمل زیر به حداقل رساند:

  • خیلی اوقات پس از بی حسی موضعی، درد کمی وجود خواهد داشت، اما مهم این است که به دنبال یک تسکین دهنده درد باشید، که به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و به کاهش تورم مثل Nurofen plus کمک می کند.
  • ممکن است بعد از درمان، تورم و یا کبودی ایجاد کند. این حالت معمولاً بعد از 2 تا 3 روز به اوج می رسد. و کاملاً طبیعی است و پس از چند روز به طور طبیعی فروکش می کند. تورم را می توان با بسته های یخی (یا یک کیسه نخود یخ زده) پیچیده شده در حوله کاهش داد. حداکثر 10 دقیقه در هر زمان و 20 دقیقه استراحت روی سطح گونه نگه دارید.
  • بعد از عمل جراحی به علت ترشح بزاق ممکن است ناحیه کاشت دچار خونریزی شود، در صورت ادامه خونریزی، منبع را شناسایی کرده و با استفاده از یک پد گازی استریل شده به آب نمک به مدت پانزده دقیقه روی ناحیه جراحی شده قرار دهید. این ممکن است 2 تا 3 بار تکرار شود ، اما در صورت ادامه خونریزی با دندانپزشک تماس بگیرید.
  • این ایده خوبی است که با یک بالش اضافی بخوابید. در 2 الی 3 ساعت اول سر خود را به حالت ایستاده نگهدارید، تا میزان تورم کاهش یابد.
  • باید از سیگار کشیدن به مدت دو هفته پس از عمل خودداری شود زیرا می تواند به طور جدی بر موفقیت کاشت ایمپلنت تأثیر بگذارد.
  • به مدت دو هفته بعد از قرار دادن ایمپلنت از الکل خودداری کنید زیرا این امر باعث اختلال در بهبود می شود.
  • برای 24 ساعت اول از غذاهای گرم و نوشیدنی های داغ پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی شود
  • برای 24 ساعت اول فعالیت خود را به حداقل برسانید، استراحت،کتاب و تلویزیون بهترین گزینه ممکن است.
  • روز بعد از عمل (كمتر از 24 ساعت) شستشو دهان با دهانشویه كورسودیل آغاز می شود.
  • لطفاً هرگونه آنتی بیوتیک تجویز شده توسط دندانپزشکان در همان روز طبق دستورالعمل ها شروع کنید.
  • بعد از هر وعده غذایی، به آرامی دهان خود را با آب نمک گرم بشویید.
  • ·        از مسواک زدن به مدت یک هفته در ناحیه ای که کاشت ایمپلنت انجام شده است خودداری کنید. گسترش ریج ( افزایش تراکم استخوان در فک و لثه)

انبساط ریج روشی است که برای بازگرداندن استخوان از دست رفته وقتی استخوان فک خیلی نازک می شود برای کاشت ایمپلنت انجام می شود.

در این روش، خط الراس استخوانی فک به معنای واقعی کلمه با وسایل مکانیکی گسترش می یابد. پیوند استخوان را می توان چند ماه قبل از قرار دادن ایمپلنت، پیوند استخوان انجام می شود. اما در اکثر موارد، کاشت همزمان با افزایش تراکم استخوان انجام می شود.

انبساط ریج ( تحلیل استخوان فک و لثه ) :

 این تکنیکی برای تقسیم نازک استخوانی است تا آن را وسیع تر کند و کاشت بین دو طرف استخوان قرار می گیرد.

افزایش سینوسی چیست؟

بالابر سینوس جراحی؛ که استخوان موجود در فک فوقانی شما را در ناحیه مولرها و پرمولر افزایش می دهد. گاهی اوقات آن را تقویت سینوس می نامند. استخوان بین فک و سینوس های ماگزیلا اضافه می شود. برای ایجاد فضای استخوان، غشای سینوس باید به سمت بالا حرکت کرده یا "بلند شود".

لیفت سینوس

لیفت سینوس وقتی برای قراردادن ایمپلنت های دندانی استفاده می شود، که استخوان کافی در فک فوقانی وجود نداشته باشد، یا سینوس ها خیلی به فک نزدیک باشند، دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد:

دلایل از دست دادن استخوان فک بالا

بسیاری از افرادی که دندان های فک بالا خود را از دست داده اند، به ویژه دندان های پشتی یا دندانهای مولر، استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت ندارند. به دلیل آناتومی جمجمه، قسمت پشتی فک فوقانی استخوان کمتری نسبت به فک پایین دارد.

  • ممکن است استخوان به دلیل بیماری پریودنتال (لثه) از بین رفته باشد.
  • از بین رفتن دندان ممکن است باعث از بین رفتن استخوان نیز شود. پس از از بین رفتن دندان ها، استخوان شروع به جذب مجدد می کند (در بدن جذب می شود). اگر دندان مدت طولانی از بین رفته باشد، اغلب استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت باقی نمی ماند.
  • سینوس فک بالا ممکن است خیلی نزدیک به فک فوقانی باشد تا ایمپلنت ها قرار بگیرند. شکل و اندازه این سینوس در افراد مختلف متفاوت است. سینوس همچنین با افزایش سن می تواند بزرگتر شود.
  • ·       افزایش سینوس در طی 15 سال اخیر بسیار متداول شده است. زیرا افراد زیادی کاشت ایمپلنت های دندانی را جایگزین دندان طبیعی می کنند.

آماده سازی

استخوان مورد استفاده در افزایش سینوسی ممکن است از بدن خود شما (استخوان اتوژن) یا استخوان مصنوعی (معمولاً از استخوان گاو) می باشد. اگر از استخوان خود در افزایش سینوسی استفاده شود، از نواحی دیگر دهان شما گرفته می شود.

استفاده از پرتوهای ایکس قبل از افزایش سینوسی

شما به پرتوهای ایکس قبل از بلند کردن سینوس نیاز خواهید داشت تا جراح کاشت بتواند آناتومی فک و سینوس شما را مطالعه کند. همچنین ممکن است به یک نوع خاص از اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) نیاز داشته باشید. این اسکن به جراح ایمپلنت امکان می دهد قد و عرض استخوان موجود را به طور دقیق اندازه گیری کرده و سلامت سینوس شما را ارزیابی کند.

روش افزایش سینوس در فک و لثه

جراح شما  برش کوچکی در لثه شما ایجاد می کند، لثه بلند شده و استخوان را در معرض دید خود قرار می دهد. یک پنجره کوچک و بیضی شکل در استخوان باز می شود. غشایی که سینوس را در آن طرف پنجره قرار می دهد سینوس شما را از فک شما جدا می کند. این غشاء به آرامی از فک شما رانده می شود.

مقدار پیوند استخوان

 سپس گرانولهای ماده پیوند استخوان به فضایی که سینوس در آن قرار دارد بسته بندی می شوند. مقدار استخوان مورد استفاده متفاوت خواهد بود، اما معمولاً چندین میلی متر استخوان در بالای فک اضافه می شود.

پس از ایجاد استخوان، بافت بسته می شود. کاشت ایمپلنت شما چهار تا نه ماه بعد از پیوند استخوان انجام می شود. این کار باعث می شود تا مواد پیوند شده با استخوان شما ادغام شود.

مراقبت بعد از پیوند استخوان در فک

بعد از عمل ممکن است دچار تورم ناحیه کاشت شوید.ممکن است دهان یا بینی شما دچار خونریزی شود. مراقبت کنید یا به زور عطسه نکنید.

در صورت داشتن بیماری آلرژی

اگر آلرژی فصلی دارید، باید زمانی که فعال نیست این روش را تنظیم کنید. همچنین برای جلوگیری از عفونت به شما داروی درد، آنتی بیوتیک و دهانشویه ضد میکروبی داده می شود. بیشتر بیماران پس از انجام عمل لیفت سینوس، کمی ناراحتی دارند.

مراجعه به دندانپزشک بعد از 7 روز

بعد از 7 تا 10 روز به جراح ایمپلنت خود مراجعه خواهید کرد. او محل جراحی را ارزیابی کرده و احتمالاً بخیه ها را برمی دارد. شما باید چندین ماه صبر کنید تا مواد استخوانی با فک شما ادغام شود.

خطرات احتمالی بعد از لیفت سینوس

خطر اصلی لیفت سینوس این است که ممکن است غشای سینوس سوراخ شود یا پاره شود. اگر غشای حین عمل پاره شود، جراح پارگی سینوس را بخیه می دهد یا آن را ترمیم می کند. ممکن است عمل را متوقف کرده و سوراخ را برای بهبود ببخشد.

جلوگیری از عفونت بعد از افزایش سینوسی

جراح ایمپلنت شما می تواند لیفت سینوس را دوباره بهبود بخشد. معمولاً چند ماه طول می کشد. غشای التیام یافته ضخیم تر و قوی تر شود، به این معنی که تلاش دوم در افزایش سینوس احتمالاً موفقیت آمیز خواهد بود. در هر جراحی احتمال خطر عفونت وجود دارد. با این حال، به ندرت بعد از افزایش سینوس اتفاق می افتاد.

اسکن Cone Beam CT چیست؟

CT مخروط پرتو مخلوط با وضوح بالا، تصاویر حجمی که نمایش کامل سه بعدی آناتومی بحرانی را برای تجزیه و تحلیل دقیق تر ساختار استخوان و جهت دهی دندان فراهم می کند. Cone beam CT اسکن های دقیق با تصاویر قابل مقایسه با CT را با دوز پرتویی بسیار کم، موقعیت یابی بیمار در صندلی (بر خلاف تونل) و زمان اسکن سریعتر ارائه می دهد.

تفاوت اسکن CT با اشعه ایکس معمولی

CT مخروط پرتو با اشعه X معمولی دندان متفاوت است، که بر روی یک منطقه کوچک متمرکز شده تا بتواند تصاویر صاف و دو بعدی تهیه کند. تصاویر پرتوی مخروطی 3 بعدی تصاویر کاملتر، دقیق و بصری را برای مطالعه پرونده شما با دقت بیشتر و تابش کمتری نسبت به دستگاههای CT معمولی پزشکی ارائه می دهند. تصاویر پرتوی مخروطی 3 بعدی می توانند کپی شوند و همیشه در صورت نیاز برای آینده ذخیره می شوند.

ایمپلنت های دندانپزشکی : اسکنرهای سه بعدی CT به جراح ایمپلنت اجازه می دهند تا روند کاشت ایمپلنت دندانپزشکی را بهینه و طبق برنامه ریزی انجام دهد.

با دقت و اعتماد به نفس مکان  را بازیابی کنید

جراح ایمپلنت دندان از طریق برنامه ریزی و نحوه کاشت، ترمیم کامل ،اسکنct beam ct ، تجزیه و تحلیل و  موقعیت کاشت را پیش بینی می کند، پیش بینی جراحی با برنامه ریزی درمانی به صورت کامل در طراحی سه بعدی با نتایج ترمیمی ذهن کاملاً مطابقت دارد. تصاویر حجمی با وضوح تصویر بالا از اسکن با پرتو مخروط، تصاویر سه بعدی کامل را برای تجزیه و تحلیل دقیق تر ساختار استخوان و جهت دهی دندان ارائه می دهد.

اندازه گیری دقیق  ابعاد ناحیه کاشت

ابعاد دقیق قادر به اندازه گیری است که امکان قرار گیری دقیق کاشت ها را فراهم می کند. توانایی اندازه گیری دقیق ابعاد از موارد مهم در مورد کاشت پیچیده از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابزار کاشت ایمپلنت دندان

وسایلی که در دندانپزشکی استفاده می کنیم، به جراح ایمپلنت اجازه می دهد. تا قبل از عمل جراحی کاشت کاشت ، کاشت را بر روی اسکن قرار دهد، این امکان را می دهد تا یک برنامه ریزی دقیق از یک دوره کامل درمان و نحوه قرار دادن ایمپلنت و عمل جراحی  را به ما می دهد. بنابراین هیچ چیزی اتفاقی انجام نمی شود. یک کتابخانه گسترده از الگوهای کاشت بهترین انتخاب ممکن از نوع، اندازه، محل و زوایای مناسب قبل از عمل را در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت , تحلیل استخوان در ایمپلنت , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت دندان تهران , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , ایمپلنت دندان سوئیسی , ایمپلنت دندان کره ای , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: